vrijdag 6 mei 2011

Dag 8 Cozumel

Als we om 7:55 opstaan, is er al land in zicht. Voordat we naar het ontbijt gaan, internetten we nog wat en zetten we de filmpjes van de camera op de computer. Bij Topsiders nemen we ons standaard ontbijt en om 9:25 zijn we weer terug in de hut. We liggen inmiddels aan de pier.

Om 10uur moeten we verzamelen voor onze wal-excursie. Dit keer verlaten we het schip gewoon via de gangway.

Eenmaal aan wal gaan we met de bus op weg naar de ruines van San Gervasio (Maya ruines). De gids vertelt veel over deze heilige plaats die vooral in het teken staat van leven en vruchtbaarheid. Het is erg warm en er is weinig schaduw dus het concentreren op het verhaal is soms lastig.

Na ruim een uur gaan we de bus weer in en rijden we verder over het eiland naar El Mirador. Een uitkijkplaats aan zee. We maken foto’s, klimmen op de rotsen en hangen wat in een hangmat.

De laatste stop van deze tour is El Cedral. Een klein plaatsje waar een Maya tempel en de eerste Katholieke kerk van het eiland naast elkaar staan. Niet heel bijzonder om te zien, de Maya tempel is niet veel meer dan vier muren en de kerk is ook al niet heel groot. Wel heel kleurrijk en met allemaal bloemen versierd. Er hangt overal veel versiering want gisteren was er feest: Santa Cruz. Dat is hier groots gevierd en nog niet alles is opgeruimd.

Na dit bezoek keert de bus terug naar de pier. Het is inmiddels al ruim na lunchtijd en we hebben best wel trek. We gaan daarom gelijk weer aan boord om daar nog wat lekkers te nemen. De lunch eten we op het buitendek op. Hen en Margriet gaan daarna nog wat winkelen op Cozumel maar die toeristen winkels zijn niet echt mijn hobby dus ik blijf aan boord.

Na wat chillen op dek 9 met een softijsje en boek, ben ik ook nog in actie gekomen en heb 40 minuten op de loopband hardgelopen. Bij terugkomst in de hut is het schip klaar om uit Cozumel te vertrekken. Geen zorgen, Hen en Margriet zijn inmiddels weer aan boord, zo interessant vonden zij de winkels van Cozumel nu ook weer niet.

We lopen nog wat door het schip en willen kijken naar alle karakters die klaarstaan om op de foto te gaan. Het is vanavond pirates night dus Mickey and the gang zijn in hun piraten outfit. Helaas hebben die allemaal net pauze dus keren we snel weer terug. Later is de karaktermeeting in volle gang en stikt het van de piraten op het schip. Er is een lange rij om met Jack Sparrow op de foto te gaan.

We eten weer om 20:15 dit keer in lumieres. Vanwege pirate night zitten er veel mensen verkleed aan tafel. Om ons ook een beetje aan het thema aan te passen doen we de bandana die bij ons bord ligt om.

Het eten is prima en de afsluiting is natuurlijk met…..piraten.

’s Avonds om 21:45 begint het piratenfeest op dek 9: Pirates IN the Caribbean Party! Veel muziek en dans en Mickey zweeft over onze hoofden naar de andere kant van het schip.

Daarna is er vuurwerk. Disney Cruise Line heeft als enige cruiseline toestemming om vuurwerk op de oceaan af te steken.

En na het vuurwerk is het feest nog niet voorbij. Op dek 9 staan 2 buffetten opgesteld: een met onder andere taco’s en turkeylegs en een met heel veel taarten. Dat slaan we natuurlijk niet af!Met volle borden keren we terug naar de hut waar we dit lekkers (niet helemaal) opeten.

Daarna kruipen we ons bed in en hopen we dat die aap zich vannacht koest houdt.